:

Агульная характарыстыка рынку

Канада знаходзіцца ў Паўночнай Амерыцы, займае другое месца ў свеце па плошчы тэрыторыі і ўваходзіць у «дзясятку» найбуйнейшых эканомік свету. Эканоміка краіны носіць ярка выражаны постіндустрыяльны характар. Уклад галін нематэрыяльнай вытворчасці ў Нацыянальны ВУП перавышае 70%. Найважнейшымі галінамі эканомікі з'яўляюцца гандаль, кіраванне нерухомасцю, фінансы і страхаванне, апрацоўчая і горназдабыўная прамысловасць, будаўніцтва.

Двухбаковае супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь і Канады на працягу доўгага часу па ініцыятыве канадскага боку насіла стрыманы характар: з 2005 па 2017 гг. у дачыненні да нашай краіны дзейнічалі санкцыйныя меры, накіраваныя на абмежаванне канадскага экспарту ў Беларусь.

З 2017 па 2020 гг. адносіны паміж краінамі развіваліся канструктыўна, назіралася ўзаемная зацікаўленасць у актывізацыі дыялогу ў камерцыйнай, палітычнай, парламенцкай і міжведамаснай абласцях.

У цяперашні час захоўваецца гатоўнасць краін да далейшага паступальнага развіцця гандлёва-эканамічнага супрацоўніцтва.

Пасольствам Рэспублікі Беларусь у Канадзе праводзіцца пастаянная работа з бізнес-супольнасцю Канады, накіраваная на азнаямленне канадскага боку са створанымі ўмовамі для ажыццяўлення бізнес-дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь. Разам з тым замежная ўстанова сутыкаецца з сітуацыяй, калі і ў беларускіх прадпрыемстваў з прычыны ўмоўнага аднясення Канады да катэгорыі краін далёкай дугі з маназалежнасцю ад ЗША адсутнічае стратэгія работы на канадскім рынку, назіраюцца скажоныя ўяўленні аб яго ёмістасці і негатоўнасць прыкладаць намаганні па прасоўванні вырабленай прадукцыі ў Канаду.

Варта прызнаць, што кан'юнктура асноўных рынкаў тавараў і паслуг у Канадзе дазваляе казаць пра існаванне шэрагу фактараў, якія стрымліваюць беларускіх экспарцёраў пры вядзенні бізнесу на канадскім накірунку. Іх можна звесці да наступнага:

♦ наяўнасць у Канадзе ўласнай прамысловай базы, якая абапіраецца на высокі ўзровень развіцця тэхналогій;

♦ параўнальна невялікая ёмістасць канадскага рынку і прымяненне да прадукцыі іншых краін нормаў тэхнічнага рэгулявання;

♦ высокая ступень залежнасці канадскага рынку ад эканомікі ЗША і імпарту з гэтай краіны;

♦ значны транспартны складнік у цане прадукцыі, якая дастаўляецца з Беларусі;

♦ нізкая пазнавальнасць беларускіх брэндаў (за выключэннем гандлёвай маркі трактарнай тэхнікі «Беларус») з прычыны правядзення Канадай на працягу доўгага часу курсу на стрымліванне развіцця двухбаковага эканамічнага супрацоўніцтва, з аднаго боку, і адсутнасці фінансавання для правядзення маркетынгавай кампаній беларускімі прадпрыемствамі, з другога.

Разам з тым аналіз паказчыкаў вытворчасці і экспарту прадукцыі беларускімі і канадскімі прадпрыемствамі дазваляе казаць аб наяўнасці шэрагу пазіцый, якія, на думку Пасольства, маюць перспектыву занятку сваёй нішы на канадскім рынку.

Рэкамендацыі падрыхтаваны Пасольствам Рэспублікі Беларусь у Канадзе з мэтай павышэння дасведчанасці беларускага боку аб магчымасцях гандлёвай кааперацыі паміж Беларуссю і Канадай.

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці