:

Доступ на рынак

Разглядаючы магчымасці арганізацыі экспарту прадукцыі ў Канаду, варта ўлічваць, што гэтая краіна прызнаецца эканомікай сярэдняга памеру. Доля Канады ў сукупным ўнутраным валавым прадукце краін-удзельніц НАФТА / USMCA складае каля 8%. Пры гэтым канадскі рынак насычаны прадукцыяй высокай якасці і характарызуецца досыць развітой канкурэнцыяй.

Уваходжанне беларускай прадукцыі на канадскі рынак, як правіла, звязана з высокімі рызыкамі, значнымі выдаткамі па ацэнцы адпаведнасці і прасоўванні тавараў, а таксама высокімі транспартнымі расходамі. На пачатковым этапе для вызначэння магчымасці і мэтазгоднасці вываду сваёй прадукцыі на канадскі рынак беларускім экспарцёрам рэкамендуецца выканаць маркетынгавае даследаванне стану адпаведнага рынку ў Канадзе і яе правінцыях (тэрыторыях). Для ацэнкі аб'ёмаў паставак таго ці іншага тавару на канадскі рынак зручна выкарыстоўваць статыстычную сістэму Trade Data Online, размешчаную на сайце Міністэрства інавацый, навукі і эканамічнага развіцця Канады. Варта адзначыць, што ў Канадзе досыць развіты рынак кансалтынгавых паслуг у сферы ажыццяўлення маркетынгавых даследаванняў. Пры выбары пастаўшчыка такіх паслуг мэтазгодна кіравацца дадзенымі адпаведных рэйтынгаў. Адным з аўтараў такіх рэйтынгаў з'яўляецца кампанія Clutch, якая размясціла на сваім сайце спіс аўтарытэтных арганізацый, якія ажыццяўляюць даследаванні рынку краіны знаходжання.

Пры разглядзе мэтазгоднасці паставак тавараў з Рэспублікі Беларусь неабходна ўлічваць мытны рэжым і імпартныя пошліны, якія дзейнічаюць у Канадзе ў дачыненні да нашай краіны. Мытны тарыф знаходзіцца ў адкрытым доступе на сайце Агенцтва памежных службаў Канады.

У галіне нетарыфнага рэгулявання знешнегандлёвай дзейнасці Канады выкарыстоўваецца нацыянальная сістэма пацвярджэння адпаведнасці. Забеспячэнне функцыянавання сістэмы стандартызацыі ажыццяўляе Федэральнай каралеўскай карпарацыяй Standards Council of Canada (SCC, Канадскі савет па стандартызацыі). Дадзеная карпарацыя падсправаздачная Парламенту Канады і па шэрагу напрамкаў дзейнасці падкантрольная Міністэрству інавацый, навукі і эканамічнага развіцця Канады.

Канадскі савет па стандартызацыі з'яўляецца членам такіх міжнародных галіновых арганізацый, як Міжнародная арганізацыя па стандартызацыі (International Organization for Standardization, ISO), Міжнародная электратэхнічная камісія (International Electrotechnical Commission, IEC), Міжнародны форум па акрэдытацыі (International Accreditation Forum, IAF), Міжнароднае супрацоўніцтва па акрэдытацыі лабараторый (International Laboratory Accreditation Cooperation, ILAC) і шэрагу іншых. Акрамя таго, карпарацыя Standards Council of Canada выконвае функцыі Нацыянальнага органа па акрэдытацыі.

На сайце Канадскага савета па стандартызацыі размешчаны спісы акрэдытаваных органаў, якія ажыццяўляюць правядзенне работ па ацэнцы (пацвярджэнні) адпаведнасці прадукцыі і паслуг устаноўленым патрабаванням, а таксама спісы акрэдытаваных органаў па ацэнцы адпаведнасці сістэм якасці. Дадаткова на сайце названай каралеўскай карпарацыі можна аформіць заяўку на набыццё стандартаў, якія ўстанаўліваюць абавязковыя для прымянення і выканання патрабаванні да аб'ектаў тэхнічнага рэгулявання.

Пасля правядзення даследаванняў і прыняцця прынцыповага рашэння аб мэтазгоднасці паставак прадукцыі на канадскі рынак мэтазгодна пачаць актыўную працу па пошуку і прыцягненню імпарцёраў і дыстрыб'ютараў з Канады. Для пошуку патэнцыяльных партнёраў можна выкарыстоўваць базы дадзеных Міністэрства інавацый, навукі і эканамічнага развіцця Канады (база кампаній-імпарцёраў, база канадскіх кампаній), а таксама платныя сэрвісы, якія прадстаўляюцца спецыялізаванымі кансалтынгавымі кампаніямі.

Варта адзначыць, што асноўным інструментам пашырэння дзелавых кантактаў у Канадзе застаецца актыўны ўдзел айчынных прадпрыемстваў пры садзейнічанні Пасольства Беларусі ў Канадзе ў міжнародных і нацыянальных галіновых выставачна-кірмашовых мерапрыемствах, якія праводзяцца ў краіне знаходжання на рэгулярнай аснове. Удзел у падобных мерапрыемствах дазваляе хутчэй усталяваць асабістыя кантакты з патэнцыяльным партнёрам, правесці прэзентацыю сваёй прадукцыі і, у выпадку ўзаемнай зацікаўленасці, абмеркаваць умовы супрацоўніцтва.

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці